måndag 22 mars 2010

Diskussionsunderskott - bloggunderskott

På Kramfors kommuns hemsida finns det för tillfället bara 3 politikerbloggar, som inte heller diskuterar med varandra. Där kan jag vara lite självkritisk, har väl inte heller varit så aktiv själv på exempelvis Bertils hemsida, även om jag hade ett åsiktsembryo angående järnvägen. För min egen del har jag försökt skriva lite kring landstingspolitik, kring kollektivtrafik i kommunen, om riksdagen uttalande om det armeniska folkmordet, dvs turkarnas folkmord på bland annat armenier för 100 år sedan. Antal kommentarer hittils är 0 på alla mina inlägg. Det kan tolkas som att ingen läser det, ingen bryr sig, man tycker att jag har helt rätt och har inget att tillföra. Har ju svårt att tro att det skulle vara det sista som gäller. Kan det vara så att folk inte hittar fram till våra bloggar, hemsidan borde ha en genväg dit från framsidan. Vad säger ni andra som bloggar? Och varför bloggar inte socialdemokratin? Är det ingen som har några visioner där? Det har jag svårt stt tro skulle vara fallet, så kom igen, skriv, debattera!!

Annars skulle jag vilja rekommendera ett annat socialt forum, Facebook. Ni som är med kan titta in på gruppen Vänsterpartiet i Kramfors, där pågår diskussioner kring flera intressanta ämnen och där kan ni också se vad som händer i V, lokalt i partiet. Där är diskussionen FRI, utan inblandning av granskande repskap och tunga traditioner

3 kommentarer:

Destination Vänster sa...

kollar att kommenatarsfunktionen fungerar

Karin sa...

Ja, nu fungerar det! va bra!

Eva Köhnberg sa...

Hej! har försökt skicka en kommentar tidigare,men det misslyckades .de andra bloggarna (Bertil + Anette) har inte lika krångligt system Få se om detta går nu....hälsar Eva Köhnberg